Trudno wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej bez obecności w wirtualnej rzeczywistości. Nic więc dziwnego, że marketing internetowy także rozwija się bardzo dynamicznie. Internet jest zresztą bardzo zmiennym środowiskiem, narzędzia stosowane przez specjalistów od marketingu muszą się więc stale dostosowywać do panujących trendów. Najważniejszym celem jest zapewnienie konkretnej witrynie odpowiedniej widoczności, czyli osiągnięcia jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych.
Zajmuje się tym tak zwane SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, czasem nazywana także pozycjonowaniem. Im lepszą pozycje w wynikach zajmuje dana strona, tym szersze będzie grono odbiorców, do którego będzie miała ona szansę dotrzeć, co oznacza więcej potencjalnych klientów i szereg korzyści. Za pośrednictwem Internetu znaleźć można nie jeden SEO program umożliwiający samodzielne korzystanie z różnego rodzaju narzędzi, jeśli zależy nam na jak najlepszych wynikach warto jednak powierzyć prowadzenie tych działań profesjonalistom.